Online Diary Hiking to Bukit Batu Putih | ANISAH AFIFAH >

Saturday 9 March 2019

Hiking to Bukit Batu Putih

Assalamualaikum and hi guys.

Pada 3 Mac 2019, aku dengan member-member aku anjurkan program Mendaki ke Bukit Batu Putih, Tanjung Tuan, Negeri Sembilan. Tempat dia dekat Port Dickson. Ok, program ni bawah GISO kami, #gisotokorea . Hiks. GISO tu apa? USIM je ada benda ni. Err nantila kalau aku sempat aku cerita dalam next or next or next post. HAHA.
Back to Bukit Batu Putih, memang betulla bukit dia batu putih. Eh. Ye do, sampai puncak batu dia warna putih. And the views, ma shaa Allah, nampak laut. Cantik!
(cantik kan?)

📍 Bukit Batu Putih
Sekejap je naik tu. Dalam setengah jam camtu kot. Dan laluannya pun takla curam sangat. Beshe beshe je boskur. Ehekk. Lepastu, kitorang turun untuk ke pantai. Blue Lagoon namanya, atau dalam bahasa melayu, Tanjung Biru.
📍 Blue Lagoon
(ni jumpa port boek sebab pokok belakang tu cam pintu gerbang. so naiss)
(my nyet nyet 🐒)
Lepas semua dah penat posing penat shooting penat bergambar, kami bergerak untuk ke Pantai Teluk Kemang pula. Weh, yang ni paling penat. Ni kena daki balik tapi ikut shortcut. Ada dua laluan. Satu laluan dalam gambar di atas yang macam gerbang tu haa. Satu lagi laluan yang kitorang lalu. Weh, penat nak mampos. Daki, daki dan daki, HAHA. Baru la nampak jalan tar kat atas sana, the place where we have started the journey, tempat awal nak bayar permit masuk. Permit dia RM1 je chuolls. Masa kat Blue Lagoon tu, aku dah tanya guider, susah tak laluan dia? Dia kata, alah senang je. Daki sikit je. APOOOO ! 💆
Then kitorang gerak dari situ naik bas. Bas bawak kitorang ke Pantai Teluk Kemang. Dalam 5 min centu je dari situ. Tapi kat sana aku tak ambil gambar pun. Sebab dah penat. Lagipun, dah tengah hari. Panas woo. So, aku and nyet nyet ku just cari makanan. Aku beli lokcing dan coconut shake. Em, tu je yang selera sebab penat sangat.
Ok tu je la kot nak story. Tetiba rasa malas pulak nak taip, kahkah. Nanti kalau ada tambahan, aku edit balik benda alah ni k. Sekian. Hehek

If you love this entry click Like and Comment

0 00 nak komen:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen